12. huhtikuuta 2017

Thaimaa matkakumppanini Johannan silmin

Voi tätä ilon päivää! Olen jo vuosia kaivannut blogiini vierailevaa kirjoittajaa, sillä milloin poikaystävä ja milloin kaveri kuumottaa, että "Kirjotas jo blogiis, haluun luettavaa!". Muutaman kerran olen kehottanut hyppäämään itse puikkoihin tai tyytymään mun hitaaseen tahtiini, mutta tällä kertaa Johanna otti vinkistä onkeensa ja rustasi omia Thaimaa-kuulumisiaan. Henkilökohtaisesti olen tällaisista aivan fiilikssä, sillä vaikka kasvotusten kommentteja vaihdetaankin, tulee näistä kirjoituksista paljon henkilökohtaisempi fiilis ja saa todella tietää mitä toinen ajattelee. Kiitos kirjoittajalle ja tervetuloa uudestaan! ♥



"Carita pyysi minua  kuvailemaan hieman reissua. Minun kirjoittajan taidoilla tässä näyte;
Reissu Thaimaahan oli elämäni parhainta valintoja lähteä. Rinkka ja aimo annos seikkailumieltä. 

Minun kokemukset matkailusta on ollut suurimmilta osin pakettimatkoja ja hotelleja. Tällä reissulla yövyin ensimmäistä kertaa hostellissa, jossa jaettiin yhteiset wc-tilat. Aluksi ajatus yhteisistä hygieniatiloista järkytti, mutta Caritan sanottua että, "tää on ku oltais leirikoulussa" , ajatus muuttui positiivisemmaksi ja sen osasi ottaa hienona kokemuksena. Vaikka nukuinkin rinkka ja vaatteet sängyllä ja sänky irti kaikista seinistä, niin nukuttua tuli jopa paremmin kuin koti suomessa. (Varsinkin kun tiesi että aamulla odottaa taas paljon uutta näkemistä ja kokemista.)  

Mä en keksimälläkään keksi mitään huonoa reissusta, sillä minä sain siitä kaiken irti oikeanlaisella asenteella. Jos jotain pitää mainita niin ruuhkat Bangkokin metroissa! Tykkäsin kun vaihdoimme paikkaa sekä majoitusta juuri sopivin väliajoin. Reissusta sai kaiken irti, kun majoituttiin sekä hostelliin että hienompaan resorttiin välillä. Kuljettiin niin lautoilla, junalla, skytrainilla, metrolla, tuktukilla, takseilla kuin skoballa.

Saarelle päin mentäessä lautalla oli mahtava fiilis, kun trooppinen ilma otti kasvoihin ja seisottiin kaiteella katsoessa merelle päin. GPS-näytti että nyt ollaan 8000 kilometrin päässä kotoa. Lisäksi alkoi tulla kauniita saaria vastaan, joten kyllä siinä liikuttui hieman sitä maisemaa ihaillessa. Rakastin saarielämää, joka varmaankin johtuu siitä, että olen maalta kotoisin ja luonnon helmassa kasvanut. Saarella mieli rentoutui beachilla makoillessa, tuoreita hedelmäjuomia siemaillessa ja lämpimään meriveteen pulahtaessa. Merellä tuntuu olevan aina rauhoittava vaikutus ihmiseen.


Reissulta palatessa fiilis oli mitä korkein ja heitinkin Caritalle että "milloin lähdetään uudestaan?"."

- Johanna 11.4.2017

1 kommentti :

  1. Hauska idea antaa bloginsa hetkeksi vierailijan käyttöön! Täytyypä ehkä joskus itsekin toteuttaa sama :)

    VastaaPoista

Jätä ruusu tai risu, toive tai idea. Kaikki luetaan ja huomioidaan