21. helmikuuta 2016

10 asiaa joita et tiennyt musta


1. Täytin keskiviikkona 24 vuotta. Järkyttävää. Lisäksi Helsinkiin muutosta on 4 vuotta enkä oikein tiedä mitä ajatella. Toisaalta ihmettelee minne kaikki nämä vuodet vierii, mutta todellisuudessa olen pyyhkinyt mielestäni elämän ennen Helsinkiä ja tuntenut oloni niin kotoisaksi, että on kuin olisin asunut täällä aina.

2. Olen kamala jahkailija. Päätöksenteko ei onnistu sitten millään tai sitä ainakin lykätään viimeiseen asti (tai jopa jonkun läheisen harteille) ja ehkä tämän vuoksi mun elämä on yhtä virran mukana ajelehtimista. 

3. Tiedän aina mitä EN HALUA tai mistä EN TYKKÄÄ. Tämä ei yleensä anna musta kovin positiivista tai miellyttävää kuvaa, mutta työstän hiljalleen myös sitä HALUAN-listaa.

4. Inhokkiasioiden top3-listalla on lautapelit. Yksinkertaisesti vihaan lauta- ja seurapelejä seurasta riippumatta ja pelilaudat voisi polttaa. Tämä on aiheuttanut mielipahaa jo peruskoulusta lähtien, mutta nykyään työstän tätäkin asiaa. Pidän pienenä edistysaskeleena jouluna testattua Isäntä vs. emäntä-peliä, joka sujui punkun voimalla totta kai.


5. Pidän suihkuverhoa kammottavana asiana. Ei väliä onko se juuri ostettu tai pesty, ajattelen sen olevan silti likainen ja pelkään sen liimautuvan ihoon. Verhoa kamalampi asia on kuitenkin lattialasta: saan hepulin jos joku edes leikillään koskettaa sillä mun varpaita kuivatessaan lattiaa.

6. Kun jätetään negatiivisuus ja pessimismi vaille huomiota, olen kuitenkin ihan kiva. Olen rakastava ja empaattinen. Kannan liikaakin huolta muiden tunteista ja murheista ja siksi en aina puhu niin suoraan kuin pitäisi. Itken aina kun joku muukin itkee.

7. Humalassa itken vähän lisää. Eli aina kun viini kihahtaa hattuun, aukeaa kyynelkanavat, mutta onneksi 90 % ajasta itken ilosta ja onnesta. Pelästytän aina kaverit ja hetken päästä selvennän kyynelehtiväni koska "oon niin onnellinen, että sä oot onnellinen". Ei kiva.


8. Osaan kokata! Osaan käyttää pesukonetta! Äiti taisi päästää mut liian nuorena maailmalle, sillä muutamia elintärkeitä juttuja jäi oppimatta, mutta nykyään osaan tehdä keittiössä muutakin kuin munakasta tai viinahyytelöä. Viimeistään tänään opin pyykkäämään kun googletin mihin lokeroon pyykkipulveri kuuluu laittaa. Opin ettei sinne mihin tähän asti olen laittanut...

9. Ajattelen liikaa muiden mielipiteitä ja pelkään tuottaa pettymyksiä. Hunajaa mun korville on "mä olen ylpeä susta" ja teenkin liikaa asioita muiden toiveesta tai miellyttääkseni. Opettelen sanomaan ei ja tekemään oman pään mukaan.

10. Olen päihittänyt masennuksen ja paniikkihäiriön. Työn alla on vielä ajoittainen ahdistus, mutta siitäkin selviän lääkkeillä. Olen monet kerrat aloittanut kirjoittaan aiheesta, jonka lopulta olen kuitenkin kokenut liian henkilökohtaiseksi. Nykyään olo on kuitenkin niin hyvä, että koen voivani sanoa nämä ääneen ja nostaa samalla pienen taakan harteilta. Enää en tunne häpeää.


Kuvat ystävänpäivältä: illallinen Pinto B'Staurantissa. Ikinä en ole maistanut mitään yhtä tulista kuin noi simpukat. Pääruuaksi taivaallista Tom Kha-keittoa merenelävillä. Hyvä ilta ja hyvä poikaystävä.

6 kommenttia :

  1. Onneks olkoon! Aika hyvä sattuma. Ite täytän kesällä 25 ja tulee viis vuotta täyteen asumista pk-seudulla. Ei siis sama, mutta samantyylinen virstanpylväs. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ihan hauska muistisääntö sillä yllättävän usein joku kysyy et kauanko ootkaan asunut helsingissä ja sit pitäs yrittää muistella :D

      Poista
  2. Ihana blogi postaus!👌 nyt rupesi itseäkin himoittaa tehdä Tälläinen jossain vaiheessa.

    http://mydayblogfin.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Kannattaa alkaa jo vaikka heti merkitseen muistiin kaikkia tapoja yms sillä näitä kertyy yllättävän paljon!

      Poista
  3. Mulla toi suihkuverho kohta ihan sama juttu haha :D En voi sietää! Kivat kuvat :)

    VastaaPoista
  4. Paljon onnea! :) Ja ymmärrän täysin, suihkuverhot on kammottavia :D

    VastaaPoista

Jätä ruusu tai risu, toive tai idea. Kaikki luetaan ja huomioidaan