31. tammikuuta 2016

Kevyttä shoppailua

Vaatteet ovat aiheuttaneet mulle päänvaivaa myös shoppailutauon aikana. Mietin jatkuvasti, että älä tuhlaa, älä täytä vaatekaappia, älä katsele fb-kirppareita... Huomasin jopa yrittäväni tyrkyttää tätä kavereille, sillä oon vaan ollut överi fiiliksissä tästä omaisuudesta luopumisesta ja kierrätyksestä, mutta kai johonkin on raja vedettävä. On parempi vain keskittyä niihin omiin kulutustottumuksiin, vähän relata ja löytää tasapaino.

Olen huomannut taas selvän yhteyden työttömyyden ja shoppailun välillä, sillä kun on liikaa aikaa, eksyy ajatukset usein vaatteisiin. Ennen mä kulutinkin ison osan arjestani kierrellen ajankuluksi alennusmyynneissä tai vaikka ihan ebayssa, mutta nykyään osaa ryhdistäytyä ajatusten harhaillessa. Olen melko onnistuneesti keksinyt päiviini muuta tekemistä ja saanut elämään muuta sisältöä kuin pelkän shoppailun. Vähän ehkä jopa aristelin ajatusta lähteä pitkästä aikaa alennusmyynteihin, mutta hyvin se meni enkä hullaantunut tuhlaamaan päättömästi.

Kävin viime viikolla korkkaamassa lahjakortteja kun tajusin juhlien lähestyvän ja muutamien juttujen puuttuvan. Päädyin ostamaan H&M:n aurinkopuuterin, sillä löysin kivan vaalean mattavärin. Siveltimien hinnat vähän hirvitti (en malttanut tilata ebaysta ja odotella), mutta ovat olleet kyllä joka euron arvoisia. Mä olen aina dissanut meikkivoidesiveltimiä, mutta nyt vedän sanani takaisin!


Luovuin viime vuoden lopulla venytyksistä, joten ostoslistalla oli korvakorut, jotka pysyisivät tälläsissä epämääräsesti venyneissä korvissa. Korvarenkaat ovat olleet jo vuosi mun not-listalla, mutta nämä pääkallokoristeiset olivat yllättävän jees. Glitteristä löytyi myös kaulakoru, joka täydentää mun Waterland-asua sekä lisää näitä hehkutettuja kierrepinnejä. Mulla oli siis ennestään mustat pinnit, mutta nää vaaleet on kyllä niin herkkua kun eivät erotu hiuksita, vaikka olisi vähän tumpelompikin kiinnittämässä niitä.


Cubuksen viskoosihousut nousivat sovitushetkellä mun suosikkihousuiksi. Voisin totisesti heivata jokaiset farkut ja elää lopun ikääni tällaisissa housuissa, sillä ovat niin mukavat, pehmeät, viileät eivätkä imaise jokaista kissankarvaa. Myönnän myös jo haaveilleeni seuraavasta ulkomaan reissusta nää housut kaverina. Ehh ei ehkä vielä kannata alkaa miettiä mitä ottaa mukaansa, mutta ainakin nyt on jotain valmiina.

Kiitos vielä läheisille jouluna saaduista lahjakorteista, tänä vuonna tuntuu erityisen hyvältä käyttää niitä ☺

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Jätä ruusu tai risu, toive tai idea. Kaikki luetaan ja huomioidaan