18. helmikuuta 2015

Avautuminen kotiinpaluusta ja fiiliksistä

Terveisiä Suomesta! Kotiuduin juuri Vallilaan ja pää hakkaa tyhjää. Odotin koko reissun ajan pääseväni kotiin jakamaan lomakuvia myös tänne, mutta tällä hetkellä en voi edes vilkaista rinkkaa ilman, että tulee poru.

Loma oli onnistunut ja oon siitä niin onnellinen, etten osaa edes pukea sitä sanoiksi. Tässä tarvitsee nyt hieman aikaa asettua aloilleen ja miettiä asioita ja sitä miten ikinä pystyn kertomaan täällä kaiken mitä haluaisin. Ehkä ensi viikolla olen saanu purettua laukut ja selattua kaikki sadat ja taas sadat kuvat.

Istun tässä kotona kissa kainalossa kuten aina ja olo on vaan tyhjä. Ei mua Suomeen paluu varsinaisesti masenna, mutta tuntuu kamalalta palata tänne missä mulla ei oikeastaan ole mitään tärkeää. Senkin uhalla, että kuulostan kauheen kliseiseltä, niin kai toi matka jotain mussa nytkäytti ja sai entistä tarkemmin näkemään oman elämän epäkohdat ja päämäärättömyys. Pakko kai alkaa tekeen asialle jotain.

Lupaan kirjotella kokemuksista ja matkakohteista paremmin, mutta tälleen jaaritellakseni sanottakoon, että odotukset ylittyivät. Kansallispuistossa patikointi oli uuttaa, rannoilla makoilu rentouttavaa, mutta Bangkok vei sydämen. Mika kyseli paljon mun fiiliksistä ja ihmetteli mun lyhyitä vastauksia, mutta en jotenkin osannut kertoa ihastuksesta. Mä tavallisesti vihaan kuumuutta, väenpaljoutta, hulinaa sekä uusia ja vaikeita tilanteita, mutta Bangkokissa ainakin osa muuttui jopa nautittaviksi. Aistit olivat kokoajan valppaana ja joka puolella tuntui olevan niin paljon uutta nähtävää, ettei nukkumiselle halunnut uhrata liikaa aikaa.

Ei kaikki ihan kokoajan juhlaa ollut juuri esimerkiksi noiden uusien ja vaikeiden tilanteiden vuoksi, sillä mä olen joskus ujo, luovutan ja ahdistun helposti ja menen usein siitä mistä aita on matalin. Näin kuitenkin, että kyllä hankalista asioista selviää ja koen saaneeni lisää itseluottamusta. Tuntuu, että kyllä mä joku päivä oon rohkeampi ja osaan heittäytyä tilanteeseen. Kai mä olen siis jotain oppinut ja hyötynyt tästä reissusta rusketuksen ja hyvien muistojen lisäksi.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Jätä ruusu tai risu, toive tai idea. Kaikki luetaan ja huomioidaan