15. heinäkuuta 2014

Veljen rippijuhlissa

Viimeinkin on meidän lähisuvun rippijuhlat muutamaksi vuodeksi juhlittu, sillä viikonloppuna veli pääsi viimeinkin ripille. Saatoin ehkä hieman talvella hämmentyä kuullessani rippikoulutouhuista, sillä WTF eikö mun veli olekaan edelleen joku 12-vuotias!? Ilmeisesti ei, sillä muutamaa päivää aiemmin oli myös Markuksen syntymäpäivät, joita ei muistutuksesta huolimatta muistanut... Auts olen hyvä sisko.

Mulle nämä rippijuhlat olivat tavallaan melko tärkeät, sillä Helsinkiin muuton jälkeen on toi sukulointi ja jo ihan vain Helsingistä poistuminen olleet vähemmän tärkeitä. Myös äidin mielestä oli tärkeää saada mut pitkästä aikaan maalle mummolaan, jossa sitten juhlittiin koko suvun voimin ja käteltiin ties ketä setiä ja tätejä, jotka vuoron perään kauhistelivat miten meistä on jo tullut näin isoja.


Ostin juhlia varten Spirit Storen loppuunmyynnistä satiinimekon, jonka pitsiyläosaan rakastuin heti. Toki mulla oli kaappi täynnä mekkoja, mutta tämä oli niin kesäinen ja kaunis. Varmaan ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen, jopa äiti kehui mun mekkovalintaa kun taas mummo napisi lyhyestä helmasta. Teki mieli kysyä, että eikö mekko alkaisi pidemmällä helmalla muistuttaa hääpukua, mutta ehkä tämä olikin mummon tapa vihjata, että pian kaivataan kesähäitä rippijuhlien sijaan.

Olihan mekko kaunis kuin mikä, mutta aivan hirveää matskua. Mulla ei ollut mitään asiaa koko päivänä istumaan mikäli halusin pitää mekon sileänä ja rypyttömänä ja voin kertoa, että ton ohuen satiinin silittäminenkin oli pieni operaatio.


Maalta lähdin äidin ja siskojen matkassa vielä minilomalle Turkuun eli varsinainen hemmotteluviikonloppu takana. Ruoka kannettiin nenän eteen eikä se loppunut kaapista toisin kuin kotona. Oli myös hauskaa viettää aikaa yhteisen harrastuksemme parissa eli muutamat kirpparit ja aletangot tuli kierrettyä. Palaan ostoksiin myöhemmin.

2 kommenttia :

Jätä ruusu tai risu, toive tai idea. Kaikki luetaan ja huomioidaan