13. toukokuuta 2014

Yksityiselämä ja bloggaaminen

Jokainen pidempään blogannut on todennäköisesti miettiny jossain kohtaa, että mitä sinne blogiin kannattaakaan kirjoitella. Miten paljon itsestään ja elämästään kannattaa paljastaa ja mitkä on motiivit kirjoittaa. Halutaanko vain pitää avointa päiväkirjaa ja mitä sitten kun blogin kävijämäärät kasvavat. Mikäli näitä ei ole tähän mennessä koskaan miettinyt, niin nyt olisi hyvä hetki uhrata sille hetki.

Tämänkin blogin pitkäaikaiset lukijat ovat varmasti kiinnittäneet huomiota siihen, miten blogini on tässä vuosien aikana muuttunut. Jonkun mielestä huonompaan, mutta omasta mielestäni parempaan suuntaan. Alussa kirjoitin ihan mistä vain mieleen juolahtavasta, joskaan en mistään erityisen masentavista tai aroista aiheista, sillä alusta alkaen bloggaaminen on ollut mulle eräänlaista terapiaa.

Alusta alkaen ymmärsin, että kuka tahansa saattoi lukea mun juttuja vaikkapa anonyymina ja mitä enemmän lukijoita on blogille kertynyt, sitä vähemmän haluan yksityiselämästäni kertoa. Tietysti välillä tulee hetkiä, jolloin haluaisin avautua ja purkaa ajatuksia, mutta en tee sitä, sillä tätäkin lukee useat tuttavat, joiden en taas halua saavan tietää kaikista asioistani. Näinä hetkinä olen miettiny blogin muuttamista suljetuksi, sillä on kuitenkin olemassa ihmisiä, joille haluan kirjoittaa ja joiden haluan pystyvän seuraamaan mun elämää.

Tähän mennessä olen kuitenkin ollut tyytyväinen tähän nykyiseen tilanteeseen eli tykkään kirjoittaa kevyistä, pinnallisista aiheista, joiden parissa voin oikeasti tyhjentää pään. Oikeassa elämässä joutuu muutenkin kohtaamaan arjen sekä sitä hankaloittavat asiat, enkä halua tuoda niitä tännekin, sillä jokaisella on varmasti omat murheensa siellä kotona ja itse henkilökohtaisesti en jaksa lukea muidenkaan blogeista siitä miten kurjaa elämä voi olla.


Välillä tulee kommenttia, että eikö sun elämässä ole muuta kuin rätit ja bileet ja näiden kohdalla en ole aina ihan varma, onko kyseessä anonyymin käsitys läpästä vai kuvitteleeko joku tosissaan näin. Tuntuu typerältä edes joutua vastaamaan tälläiseen. Tiivistetysti vaatteet, meikit ja bileet ovat tällä hetkellä ainoat asiat, joista haluan kirjoittaa ja siitä syystä muuta elämää nähdään täällä vähemmän, mutta tämä ei tarkoita, etteikö sellaista olisi. 

Saattaa kuitenkin olla, että pienen harkinnan jälkeen tulen kirjoittamaan muutamasta aiheesta, jotka ovat pyörineet mielessä kuukausia. Näidenkin postausten kohdalla tarvitsee miettiä tarkkaan miten paljon haluaa kertoa, sillä aiheet ovat arkoja ja ne todellakin koskettavat mun elämää. Mutta eiköhän siihen asti pysytä tällä mulle itselleni mieleisellä linjalla ja jos tälläinen pinnallinen höttö ei kiinnosta niin --->

Mulle voi kuitenkin laitella ihan reippaasti kommenttejä/kysymyksiä/postausehdotuksia niin blogiin, sähköpostiin kuin askiinkin, sillä tykkään vastailla lukijoille ja mua ihan oikeasti kiinnostaa millasia ihmisiä siellä on ja millä mielellä mun blogia seurataan. Vaikka kirjoitan omasta mielestä kivoista aiheista ja joskus vähän vain muistiin itseäni varten, pyrin huomioimaan lukijat ja kirjoittamaan myös teille. Tykkään teistä kovasti!

Muistakaa toki IG, joka päivittyy tiuhempaan arkeeni liittyvistä asioista sekä tietty pärstästä, sekä Weheart, josta mun fiilikset on melko helppo päätellä. 

Instagram: merellan
WeIt: merellan

6 kommenttia :

  1. Sun blogis on ollu mun yks lemppareista siis älyttömän pitkään, ja mielestäni ei oo ainakaan huonompaan suuntaan mennyt. Hieman oon ehkä huomannu sitä että et jaa ajatuksiasi enää niin avoimesti mutta ymmärrän tottakai hyvin miksi. Pidän siitä että olet aito ja et esitä mitään. :) Rakastan myös kaikkee tyttöhömppää niin mukava lukea/katsoo videolta jotain mitä suosittelet / tai miten itse meikkaat yms :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla! Nojoo tietysti blogini matkassa pysyneet lukijat ovat kaivanneet ja osanneet odottaa juurikin tätä tyttöhömppää mitä on tarjolla eikä niinkään syvällisiä postauksia, mutta tietysti on harmi aina kuulla ettei joku saa mun jutuista enää samaa irti kuin ennen.

      Kiitäs myös suuresti tosta et oot sitä mieltä, että mun aitous käy ilmi. Moni varmaan lukee mun blogia vaan ohimennen ja helposti mun luonne menee ohi ja oonkin vain joku pinnallinen blondi :D Tämä nyt ei haittaa, mutta hienoa jos joku pystyy näkemään/kokemaan mut ja mun luonteen!

      Kiitos ♥

      Poista
  2. Komppaan sua monessa asiassa tässä tekstissä ! Se on kyl niin huvittavaa ettei anojen silmissä ole bloggaajalla muuta elämää kuin se mitä blogissa näkyy.. Se on tuttua varmaankin jokaiselle blogin kirjoittajalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja siksi just tuntuu hassulta että kenenkään tarvitsee edes kysyä tollaista :D No toivottavasti kyselijöiden tarve on vain provosoida, sillä siihen ei onneksi lähde mukaan.

      Poista
  3. Ite seuraan aika kuvapainotteisia blogeja muutenkin, eli en oikeestaan jaksa edes joka päivä mitään syvällistä superpohdintaa oikein lukee, mutta tykkään kuitenkin just että välillä vaikkapa kerran kuussa tai kahdessa tulee jotain vähän pohdiskelevampaa settiä (melkeen tänkin postauksen jo lasken siihen), tuo vähän vaihtelua ja sellasta inhimillisyyttä siihen kirjottajaan mun mielestä. Ei tietenkään tarvii avautua henkilökohtasuuksista, mutta vaikka jotain ajatuksia jostain aiheesta niinku nyt tässäkin on. Monipuolisuus on jee!

    Jos jotain lähtisin ehodottelemaan niin tukkajutut on aina kivoja ja varsinkin pidennyksistä kiinnostelis että miten hoidat ja ylläpidät niitä ja mistä pidennystyypestä oot tykänny eniten kun kumminkin oot tainnu kokeilla ompeluu ja teippii ja clippii ainaki jos nyt yhtään oikein muistan.

    VastaaPoista
  4. Mä rakastan sun blogias koska se on sitä aitoa tavallisen naisen elämää. Tää ei oo täynnä Vuittoneita ja Korsseja, eikä Paulin rättikaupan mainoksia. Et osta Pradan laukkua hetken mielijohteesta ja esittele sitä blogissa "ostin nyt tämmösen mökkikassiksi, ja guessin varvastossut kans koska mul on mökil ollu vaa jotku hirveet vanssit". Tää on sellanen blogi johon turvaudun sitten kun musta tuntuu ettei mulla ole mitään päälle pantavaa näiden lukuisten merkkien takia joihin mulla ei todellakaan ole varaa ! <3 inpiroit mua nainen ihan hirveesti !

    VastaaPoista

Jätä ruusu tai risu, toive tai idea. Kaikki luetaan ja huomioidaan