24. huhtikuuta 2014

Uusi koti Vallilassa

Instragramia seuraavat ovatkin varmaan perillä mun elämän uusista tuulista ja nyt sitä viimeinkin ehtii tännekin kirjoittelemaan. Eli pääsiäisen bilehulinoihin lisäkiirusta toi melko nopealla temmolla tapahtunut muutto Malmilta Vallilaan eli taas ollaan hieman lähempänä keskustan vilskettä!

Kimppakämppäelämä Malmilla maistui kyllä, sillä kukapa ei haluaisi viettää kunnon bilekesää parhaan kaverin kanssa. Jossain kohtaa aloin kuitenkin kaivata sitä omaa rauhaa ja tilaa mihin olin ehtinyt jo tottua tässä omillaan asuessa. Jokainen kimppakämpässä asunut varmasti tietää  asumismuodon huonot puolet (kämppiksen jatkobileet aamuneljältä, kasa likaisia astioita pitkin asuntoa...) ja siihen kun vielä ynnää lisäksi mun yksityisyydentarpeen, tiesin, että oli aika etsiä jälleen omaa kotia. Suuntakin oli selvä eli lähemmäksi keskustaa tietenkin, sillä mulla oli jo hirvittävä ikävä omaa lähikauppaa.

heihei malmi

Muutto sujui varsin sutjakasti luottomuuttomiehen Mikan sekä uusien melkein naapurien Jonnen ja Tiinan avustuksella ja jälleen pakko olla onnellinen näin ihanista ystävistä. Olisin ollut  hirvittävässä pulassa mun kymmenten vaatesäkkien sekä aivan liikaa painavan sängyn kanssa. Lupasin muuttomiehille, etten muuta enää lähivuosina ja sitä ennen myyn sänkyni pois, jolloin sen kantaminen neljännestä kerroksesta alas, ei ole enää minun tai kaverieni harteilla. Pakkohan tässä joskus on asettua, sillä tajusin tämän olevan nyt neljäs asuntoni Helsinkiin muuttoni jälkeen.

Olen nyt viikon ehtinyt tehdä pesää tänne Vallilaan ja asunto on tuntunut kodilta ensimmäisestä illasta lähtien. Täällä jopa näyttää kodilta ja vain muutamia pikkujuttuja pitää hoitaa ennen kuin voi tosissaan sanoa asettuneensa aloilleen. Mä olen ollut todella onnellinen kun asiat ovat hoituneet ja viime viikkojen, tai jopa kuukausien, stressi alkaa helpottaa. Vielä kun saan elämän muut osa-alueet järjestykseen, lupaan avautua ja höpistä tänne kaikesta mahdollisesta. Ainiin ja ihanaa kun himassa saa taas kulkea päivät pitkät puolipukeissa ja vielä parempaa on, että Mika onneksi huomautti vastapäisestä toimistorakennuksesta, josta varmasti on ollut hyvät näkymät mun olohuoneeseen...

Asuntopostausta on tietenkin luvassa kunhan saan tehtyä jokusen tarpeellisen hankinnan. Instagramista voi suurella todennäköisyydellä myös bongailla kotikuvia ja tietenkin mun arkea noin muutenkin. Jos jollain stadilaisella pyörii nurkissa peilejä, vaaterekkejä tai valkoisia lipastoja, saa huikata! ☺


home sweet home

25 kommenttia :

  1. vooi että, ihanalta näyttää! Onnea uuteen kotiin<3

    VastaaPoista
  2. Paljonko vuokra ja neliöt ? :)

    VastaaPoista
  3. Oi että Vallila on niin ihana paikka! :DD Ite mun perheen kanssa oon muuttamassa kans sinne täs kesän jälkeen ^^ Onnea uuteen kotiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo rakastun päivä päivältä enemmän tähän seutuun ja tervetulos myös huudeille ;)

      Poista
  4. sunki tykönä kissalla bailut katos :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se on aina kaikkialla :D en ees tajua miten se aina ehtii jokaseen kuvaan

      Poista
  5. hei kuules mä en ikin kieltäny alasti kulkemista täälläkää : FDS millonhan viimeks itelläki housut tai paita pääl hahhaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D yksin ollessa on mukavampi olla nakuna

      Poista
  6. Ihana kämppä, varsinkin tuo ikkunalauta :D sellasen haluan itellenikin, kun nyt jossainvaiheessa muutto tulee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo mulla oli tossa jo muutama kaveri kuolaamassa tota ikkunalautaa ja varaamassa siitä omaa paikkaa :D No mutta onhan siinä auringossa ihana istuskella ja kattella kadulle

      Poista
  7. Mitä mieltä laura oli sun muutosta? ottiko pahalla sen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kysyä lauralta itseltään :) kavereita ollaan ja ainakin on yksi etko/jatkpaikka enemmän

      Poista
    2. laura ei ottanu pahalla ollenkaan kun alkujärkytyksestä toipui ja on nyt niin onnellinen kun saa yksin tässä hetken asua <3 carita on aina vaimo ja ainoo nainen ketä kestän ja sitäkään en aina (<3) mut molemmat tarvii omaa tilaa ja caritan muutto sai mut ottaa itteeni niskasta kii ja elämä ei oo ikin ollu näin ihanaa puspuspus<3 ja sain raimon kotiin joten oon maailman onnellisin yksinäinen kissahullu täällä :D

      Poista
  8. miten sulla on varaa asua yksin noin kalliissa kämpässä? :o ei oo pakko vastata jos et halua, mut ihan mielenkiinnosta vaan kysyn.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Asiat pitää laittaa tärkeysjärjestykseen ja mulle koti on tärkeä. helsinki pakottaa usein asumaan kalliilla, ainakin kun ei ole opiskelija :s

      Poista
    2. Eipä niitä opiskelija-asuntojakaan riitä kaikille:/. Olen onnekas, että asun nykyisin halvalla hoasilla. Sitä ennen roikuttiin jonossa vuoden verran, mutta koska meillä ei ollut akuuttia asunnontarvetta, emme asuntoa saaneet. Vasta kun vuuokrasopimukseni irtisanottiin, niin hoas tarjosi asuntoa.

      Anonyymille tiedoksi, että Helsingin yksiöiden hintataso on korkea, ja pienestä luukusta saattaa hyvinkin joutua pulittamaan sen 700e. Miten ihmisillä on sitten varaa? Oletko koskaan kuullut työnteosta:D? Ja kuten Carita sanoi, priorisoimalla. Ei osteta kassitolkulla uusia vaatteita, vaan tyydytään vähempään tai halvempaan (mm. kirpparit).

      Mutta paljon onnea Carita uudesta asunnosta!! Vallila on ihanaa seutua, ja noi sun huudit vaikuttaa loistavilta. Tuostahan menee busseja keskustaan ihan vierestä muutaman minuutin välein:). Muuttaminen on kamalaa, sä oot muuttanut kai kolmesti sinä aikana kun mulla on ollut yks muutto, ja jo kauhulla odotan, kun vuoden kuluttua tästä asunnosta pitäis oikeasti muuttaa pois:DD. Mulla on niin karseesti tavaraa, ettei mitään rajaa. Asunnoista puheenollen, kai sulla on helsingin kaupungilla hakemus voimassa? Ne arpoo niitä asuntoja ihan ihmeellisesti, ja joskus voi käydä hyvä tuuri:).

      - Kipsu

      Poista
    3. Kiitos viestistä, sun pitkiä kommentteja on aina ilo lukea!

      Hoasin kämpästä on haaveillut ja mikäli opiskelijaelämään on paluu, haen ehdottomasti asuntoa. Kaupungin asuntoihin on ollut hakemus voimassa oikeastaan aina ja hiljaista on ollut myös kavereiden kohdalla eli sellainen olisi pieni lottovoitto.

      Mä olen aivan rakastunut tähän seutuun ja se vaan syvenee kun käy iltalenkillä aina tuolla Puu-Vallilassa. Niin kauniita maisemia ja sopivan rauhallista, mutta julkiset tosiaan kulkevat jatkuvasti läpi yön. Kyllä sitä toivoo, ettei tarvitsisi muuttaa lähiaikoina... :P

      Sun kannattaa aloittaa jo hyvissä ajoin tavaran karsiminen! Se on ollut omallakin kohdalla fiksu ratkaisu, sillä jostain sitä ehtii aina vuoden aikana haalimaan turhaa omaisuutta ja omalla kohdalla erityisesti vaatteita. Siinä pakkausruljanssin keskellä on inhottavaa, mutta viimeistään pakollista, alkaa karsia sitä tavaraa :)

      Poista
  9. Seurusteliks joskus sen lauran kaa?:)

    VastaaPoista
  10. Aaaah ikkunalauta johon mahtuu perse! Nyt on kyllä loistokämppä löytynyt. :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl, just eilen kaverit taas hehkutti et ikkunalaudallahan vois hätätapauksessa vaikka nukkua yön :D

      Poista

Jätä ruusu tai risu, toive tai idea. Kaikki luetaan ja huomioidaan