23. tammikuuta 2014

Uudet hiukset // part. 2 pidennykset

Noniin aika saattaa hiusoperaation selittelyt päätökseen ainakin hetkeksi aikaa, mutta eiköhän lisää ole taas aikanaan luvassa, sillä ei kai kukaan tosissaan kuvittele, että mä olisin pysyvästi löytänyt mieleisen hiusvärin? Kunhan nyt hetken aikaa edes tässä ollaan ja mua saa tulla ja lyödä kun seuraavan kerran alan puhumaan hiusvärin vaihdosta... Mutta koska edellisessä osassa puitiin väriasioita, keskitytään tässä mun pidennyksiin. Monia pidennykset eivät kiinnosta tai jopa ällöttävät,  mutta ite olen aivan fileissä mikäli joku suostuu omista lisäkkeistään kertomaan. Eli ehkä lukijoiden seasta löytyy samankaltaisia ihmisiä...

Eli koska hiusväri vaihtui ja lyhythiuksisena olo on vierasta, oli mun hankittava myös uudet pidennykset. Edelliset vaaleat jatkeet tuli värjättyä punaiseksi eli en voinut palata käyttämään niitä kuten tavallisesti aina teen, sillä kylpyhuoneen kaapista löytyy kohta jättimäinen kasa erivärisiä hiuksia. Mulle tarjoutui mahdollisuus testata Goldenlocksin (kotisivulle KLIK) pidennyksiä, joita myös Natalia Oona oli aiemmin testannut.

Mietin pitkään clip-onien ja teippien välillä, mutta voiton veivät teipit, sillä kaipasin kiinteitä pidennyksiä. Mulla on ollut pari kertaa aikaisemmin teipit, joiden laitto on sujunut ongelmitta alusta alkaen, joten tämän vuoksi päädyin valitsemaan Fast & Easy - teippipidennykset KLIK. Pituutta on 50cm ja sävyinä #18 ja #60.


Teipit kiinnitin siis omin avuin ja leikkelin osan teippiosioista vielä puoliksi ja sijoitin ne niskaan sekä korvien vierustoille. Laitto oli helppoa ja nopeaa ja tässä vajaan kuukauden testailun aikana olen tykästynyt niin hiuksiin kuin teippeihinkin. Teipit ovat pysyneet kiinni, vaikka läträänkin hoitoaineen kanssa melko huolettomasti. Teipit kuitenkin vaikuttavat siltä, että poisto tulee onnistumaan helposti, mikä on mulle tärkeää, sillä reilu vuosi sitten varmaan traumatisoiduin erään hiuspuljun superteipistä, jota sai repiä irti vielä viikkojenkin jälkeen...

Ja hiuksista sen verran, että mulle meni yhteensä 6 pakettia hiusta, joista osa oli tummemmanvaaleaa ja ne sijoitettiin niskaan ja muualle alahiuksiin, sillä syystä x kaipasin kirjavampaa kuontaloa. Pidennykset ovat olleet mulla nyt kohta kuukauden päässä ja olen ollut hyvin tyytyväinen, sillä hiukset ovat pysyneet hopeashampoo- ja lämpökäsittelyistä huolimatta kuosissa. Hiukset käyttäytyvät hyvin samalla tavalla kuin mun omat hiukset ja siksi niitä ei tarvitse jatkuvasti olla suoristamassa tai kihartamassa.

Pyrin pesemään pidennykset mahdollisimman harvoin, sillä en käytä niihin juurikaan lakkaa tai muita muotoilutuotteita. Pesuväli ei ole ongelma, sillä mulla on pidempään jo ollut tapana pestä omat hiukset 1-2 kertaa viikossa ja muuten tarvittaessa käyttää kuivashampoota. Tällä tavoin tietysti vähennän hiusten kulumista ja onhan se pidennyksten kuivattelu nyt varsin työlästä, vaikka sen jälkeen mulla onkin varsin komea leijonanharja.


Olen siis viihtynyt tässä kirjavassa pehkossa loistavasti ja vähän jopa kannustanut Lauraakin liittymään tähän lisäkarvojenmaailmaan kun ennestään jo muitakin lisäosia löytyy. On ihanan helppoa lähteä ulos kun hiukset ovat kerrankin ennestään kiinni päässä ja niille voi vain 5 minuutin ajan vilauttaa kiharrinta, jonka jälkeen näyttää ihan jopa laittautuneelta. Tätä reuhkaa on ihana laittaa ja voin vain kuvitella hiusvierotusoireet kun seuraavalla kerralla joudun ilman näitä hiuksia olemaan... Hiusrakkaus ♥

6 kommenttia :

  1. Kysyisin yleisesti teippipidennyksistä sulta kun tunnut niistä tietävän. Laitoimme kaverini kanssa minulle viime kesänä teipit joiden kanssa en kuitenkaan tullut toimeen ja haluasin kysyä olivatko kokemani tunteet "normaaleja".
    - ensimmäinen viikko nukkuminen oli kamalaa kun tuntui että teipit kivistivät päänahkaa (emme laittaneet teippejä päänahkaan kiinni vaan jätimme väliä niinkuin videoissa ja ohjeissa neuvotaan)
    - niskani kipeytyi suihkussa älyttömästi koska märkä hius painoi niin paljon (minulle laitettiin vain n. 70 g koska hiukseni olivat tuolloin ohuet ja en tarvinnut enempää joten kyse ei ollut hiusten määrästä) miten siis selviät suihkussa sillä märkänä tuollainen hiusmäärä painaa aivan älyttömästi :D ?

    Nyt haaveilen taas teipeistä vaikka viimeksi kestin niitä vain kaksi kuukautta...olisiko jotakin vinkkejä tai ohjeita miten elämä helpottuisi niiden kanssa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Teipit kuluuisi asettaa tietysttä kulmassa hiuksiin etteivät ne kiristäisi, mutta liki kaikkien pidennysten kanssa on ensimmäiset pari päivää usein vähän hankal
      ia. Loppuihan kiristys kuitenkin lopulta kun hiukset vähän asettuivat?

      Ja toi suihkujuttu on vähän joo hankala, mutta itsellä on tapana pitää märkiä hiuksia vähän niinkuin olkapäällä, etteivät roiku märkinä ja painavina vapaana. Ja kannattaa jatkuvasti puristella ylimääräistä vettä niistä pois :) Tietty tää on aina vähän pitkien ja painavien hiusten ongelma, mutta itselle ei ole ollut juurikaan siitä harmia.

      Erityisiä vinkkejä ei ole antaa, sillä elän pidennysten kanssa varman tavalliseen tapaan eli niistä ei ole ollut häiriötä. Ainoa huono puoli teipeissä on se, että hiusten laittaminen esim. ponnarille on vähän työlästä, sillä teipit saattavat vilkkua helposti.

      Poista
    2. Kiitos vastauksestasi :) !
      Ihana että jaksat vastata pitkästi ja asillisesti!

      Poista
    3. ei mitään mukava olla avuksi! :)

      Poista
  2. Miten oot poistanu teippipidennykset hiuksista?

    VastaaPoista

Jätä ruusu tai risu, toive tai idea. Kaikki luetaan ja huomioidaan