30. elokuuta 2013

Stevari täällä hei


Niinhän siinä onneksi kävi, että jaksoin opiskella ahkerasti varmaan ensimmäistä kertaa elämässäni ja vartijakoulutuksen kurssikoe meni hienosti läpi! Erityisen yllättynyt olin siitä, ettei menty edes rimaa hipoen vaan oikeen nätisti läpi, vaikka aiemmin olikin kokoajan pelko perseessä. 

Koe siis sisälsi kasan yleisiä monivalintakysymyksiä, avoimia = esseekysymyksiä sekä voimankäyttöä koskevia monivalintakysymyksiä ja tavallaan olin melko yllättynyt kokeen helppoudesta. Tai sitten olin vain valmistautunut riittävän hyvin... Jälleen kerran olin kuitenkin erityisen vahvoilla näissä esseekysymyksissä ja osasin vähän ennakoidakin tätä, sillä yläasteella ja lukiossa näistä ropisi yleensä pisteitä. Mulla on samaan aikaan hyvä ja huono tapa avautua sinne vastausriveille ja kirjoittaa oikeastaan kaikki, mitä aiheesta vain sattuu muistamaan. Saivartelu ei ehkä ole hyvä asia, mutta yleensä siihen mun tekstiin mahtuu paljon niitä oikeitakin pointteja ja joskus tulee lisäpisteitä niistä "turhista" infoista.

Näyttökoetta jännitin vielä enemmän, sillä toisten edessä esiintyminen itsessään on aivan kamalaa ja itse voimankäyttökin jännitti jonkin verran. Kouluttaja oli kuitenkin rento ja kannustava, joten treenaaminen oli mukavaa ja läpi mentiin. Maahanviennin läpäisin juuri ja juuri, mutta raudoitus, käskytys ja patukan käyttö onnistuivat onneksi nappiin eli ehkä työelämässäkin osaa toimia. Pakko muuten kauhistella mun kuntoa... Olin sen kuuden tunnin treenaamisen jälkeen aivan rikki ja puhumattakaan torstai-aamun kivuista ja säryistä eli ehkä se liikunta voisi tehdä ihan hyvää.

Mutta niin tässä tälläinen avautuminen aiheesta ja paluu normaaleihin juttuihin alkaa luultavasti heti huomenna.

8 kommenttia :

  1. Tsemii viä Cartsa <3 saat laittaa mut maihin koska vaan;)

    VastaaPoista
  2. mun rohkee badass wifeyyy jeee!

    VastaaPoista
  3. Onnea paljon! Oon kans ajatellut vartijan duuneja, järjestyksenvalvojakortti löytyy jo!

    PS. Nauratti toi nimi, mullakin on eka nimi Carita ja kolmas nimi Anneli :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kaima ja ehdottomasti lähet kokeilemaan ainakin! :) vaikkei alalle jäis niin koulutus antoi jo mulle ihan hirveesti.

      Poista

Jätä ruusu tai risu, toive tai idea. Kaikki luetaan ja huomioidaan