11. kesäkuuta 2013

Lävistykset

Miljoonasti on toivottu lävistyksistäni kertovaa postausta ainakin sen jälkeen kun tulin esitelleeksi uudet nännikoruostokseni, joten tässä nyt sitten viimeinkin vähän listaa ja taustoja lävistyksistäni. Jos mä en olisi näin pihi, olisin varmaan aivan täynnä reikiä ja timantteja, sillä mä r-a-k-a-s-t-a-n lävistyksiä.

Korvat

 


Taisin olla 6-vuotias kun korviin ammuttiin korut läheisessä kampaamossa ja muistan varmaan lopun ikääni sen onnellisuuden määrän kun liki kivuttoman operaation jälkeen peilailin tummanvihreitä timantteja harjoituskorviksissani. Rankkaahan se oli maltillisesti niitä pitää ennen korujen vaihtoa, mutta olin niin onnessani kun viimeinkin sain korvikset, sillä olihan kaikilla kavereillakin... 

Vuosien varrella on tullut lävisteltyä korvia miljoonat kerrat nuppi- ja hakaneuloilla, mutta tällä hetkellä oikeasta korvalehdestä löytyy yksi lisäreikä, vaikka melko harvoin siihen korua edes muistaa laittaa. Kovasti sitä kyllä haaveilee industrialista ja olisihan tuo traguskin varsin mukava, mutta mä olen jälleen niin pihi, että tekee todella kipeetä maksaa monia kymppejä yhdestä reiästä.

Labret

 


16-vuotiaana keksittiin Nikon kanssa vain yhtenä päivänä, että me halutaan lävistykset ja siinä sitten hypättiin bussiin ja matkan aikana keksittiin, että mulle tulee labret ja Nikolle kulmalävistys. Menimme Tampereella Putkaan, jonka tiesimme olevan laadukas liike ja siinä sitten oltiinkin parin minuutin kuluttua niitä kuuluisia kyppejä köyhempiä. Mun äitihän sai hepulin kun näki lävistyksen, mutta toisaalta olen nykyään järkyttänyt häntä muillakin lävistyksillä ja jopa tatuoinnilla.. OMG.

Parin vuoden jälkeen kyllästyin totaalisesti, otin korun pois, mutta siinähän se rööri kuitenkin oli ja pysyi. Tuossa muutama viikko sitten löysin vanhat lävistyskorut ja kokeilin aivan piruuttani, että mahtaako mennä läpi kun reikä näytti kuitenkin melko avoimelta. No heittämällähän se siitä meni ja nyt on taas koru ollut ehkä viikon paikoillaan ja toisaalta on ihan kiva kun sitä voi pitää kunnes kyllästyy ja mahdollisesti myöhemmin taas pitää. 

Hauskaa vaihteluahan tämä on ja tällä hetkellä oon aivan uudelleen rakastunut!

Smiley

 


Reilu vuosi sitten sain eräänä tylsänä vapaapäivänä idean, että voisimpas lävistää itseni. Neulojen oston jälkeen päädyin tekemään smileyn, jota olin jonkin aikaa kuvissa aina ihaillut, vaikken ikinä ollut kyllä osannut kuvitella sitä itselleni. Olin hyvin hämmästynyt, ettei lävistäminen tehnyt kovinkaan kipeää ja paranikin aivan hetkessä, joten paikoillaan on pysynyt ja kovasti olen rakastunut. Tänään kuitenkin tsiigailin, että koru saattaa olla kasvamassa ulos eli sitä tuomiopäivää vain odotellessa...

Nännit

 

 

Uusimpana idea sitten ne nännilävistykset, jotka eivät viime syksynä saaneet kannatusta Nikolta, mutta jotka kuitenkin halusin ja lopulta tein itse. Tälläkin kertaa sain hämmästyä, että eipä se nyt tehnytkään niin kipeää kuin mitä esimerkiksi netistä oli lukenut ja fiksulla hoidolla arastelukin katosi muutamassa päivässä.

Mä en tiedä mikä fiksaatio mulla on ollut nännilävistyksiin jo vuosia, vaikka monet kaverit (ja tietty niko) nyrpisteli vain nenään koko idealle, mutta lopulta kokeilunhalu voitti, rakastuin eikä muuten ole kukaan niistä uskaltanut valittaa. Toki monet (uudet) kaverit ovat menneet hyvin hämilleen kun puheeksi tulee nännilävistykset, sillä mä kuulemma vaikutan aivan erityyppiseltä ihmiseltä.


Uudet lukijat voivat vielä käväistä lukemassa ainokaisesta tatuoinnistani kertovan pätkän: Tatuointi

26 kommenttia :

  1. Mäkin oon tässä himotellut tollsta smileyta pitkän aikaa, mut sit tulee taas välillä fiilis että mitä jos se ei näytäkkään hyvältä tms..toisaalta saahan sen pois otettua. Vielä en oo mennyt ottamaan, mutta katotaan!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Smileyssä on hyvää juuri se, että korua vaihtamalla sen saa täysin piiloon :) itse pidin ensimmäiset pari kk (töitä hakiessa) ihan vaan tappia, joka pysyi siis näkymättömissä :)

      Poista
  2. Tollane smiley ois kyl aika siisti ! :) Mut oon nii arka etten uskaltais ottaa.. Blogis on ollut liittymisen arvone btw ! :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha voihan se olla että rohkaistut myöhemmin :P
      Ja kiitos paljon ja mukavaa kun olet jäänyt seuraamaan!

      Poista
  3. mä haluun iiihan kamalasti tohon solusluitten väliseen kuoppaan microdermalin! lupasin et ostan sen itelleni ku oon 18 et sitä ootellessa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijjai nää microdermalit on kans alkanut viime aikoina houkutella ja just näitä olisi kiva ripotella vaikka pitkin kroppaa..:D Oon niin kade sulle kun oot jo päättänyt hankkia ton :)

      Poista
  4. Mulla kävi samallalailla minun medusa lävärin kanssa, että kyllästyin siihen, mutta uuden tatuoinnin myötä se halu taas palasi ja meni heittämällä vanhasta reiästä läpi.:) sulle käy kyllä lävistys kun lävistys!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :P

      On kyllä ihan hyvää tuuria että koru menee vielä pitkänkin ajan jälkeen läpi vaikka usein pelotellaan jo parin tunnin jälkeen, ettei korua saa läpi. Mutta toisaalta pitäpä sitten kun oikeasti haluaa siitä reiästä eroon..?

      Poista
  5. älä ny otit tissilävärit vaan koska meidän asunnon säännöissä on että täällä ei saa asua naisia joilta ne puuttuu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Salee pitää lävistää vielä mikankin tissit et se saa asua meillä :(

      Poista
  6. Oma naamahan on melkein täynnä lävistyksiä ja himoitsen nännikoruja ja haluanhaluanhaluan! Mutta maksaaaaa.... Ja hui! Oot tehny ne ite :o oon veikannu et sattuu ihan pirusti, minkä takia ite en oo edes yrittäny tehä itte :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaw hyvä että muitakin lävistysfriikkejä löytyy! tosin itse olen yrittänyt pitää naaman vähemmän reikäisenä, sillä asiakaspalvelutyö :/ Mulla on melko korkea kipukynnys ja siksi uskaltauduin kokeilemaan ja eihän se sitten kipeää tehnytkään :D

      Poista
  7. Apua en uskaltais kyllä tehä ite ;o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Fiksumpaahan se on ammattilaisiin tietysti luottaa :)

      Poista
  8. Mulla on korvalehdissä 5 normireikää ja sit oikeessa yks normi rusto. Lisää korviin voisin ottaa mut muualle kehoon liittyvissä oon vähän arka :D saa nähdä jos joskus innostun :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo eihän sitä turhaan kannata itseään rei'ittää ellei ole melko varma siitä että haluaa lävistyksen :) tekee vain kipeää ja maksaa paljon.

      Poista
  9. Piheys on yks maailman rasittavin ominaisuus ihmisessä...ei kannata ehkä olla niin pihi että tekee nännilävärinkin ite...no oma on asias :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mieluummin olen pihi kuin elän ylivarojeni ja ainakaan vielä asia ei ole kostautunut :D eli tuplanännejä varmaan odotellessa.

      Poista
  10. oisit nähny mun ilmeen ku luin että teit nännilävärin ite??!?! AI SAATANA :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noin mäkin ja mun serkku kuvitteli ennen lävistämistä, mutta varsin sutjakkaastihan se menikin :)

      Poista
  11. Oot ihan älyttömän kaunis! Mut hei, mitä ripsiä sä käytät? Ootko tilannut jostain? Oon nähny joillakin samantyyppisiä ja haluaisin kans tollaset, olis maailman ihaninta jos voisit vaikkapa linkata mistä saa (tai jos jostain kaupasta oot hakenu niin minkämerkkiset ja nimiset) :) Kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos paljon! :)

      Tilaan ripset aina Ebaysta eli löytyy tässä postauksessa näkyviä isoja ripsiä ja sitten muissa postauksissa näkyviä luonnollisempia ripsiä joita käytän tupsuina.

      Poista
  12. Haha, en varmaan oo ainoa, jonka vatsassa muljahti kun luin, että teit nännilävistyksen itse! :D Hurjaa. En yleensä niinkään välitä lävistyksistä, mutta sulla tuo huulikoru näyttää kyllä nätiltä! Se sopii sulle tosi hyvin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hetken mietin, että uskaltaako sitä kirjoittaa että itse olen mennyt ja lävistänyt nännit, mutta koska moni tekee lävistyksensä nykyään itse, ajattelin kertoa omista kokemuksista :)

      Ja kiitos kehusta, sillä mä olen ollut hieman epävarma sen vaikutuksesta ulkonäköön ja siihen minkä kuvan se antaa muille

      Poista
  13. mulla on kans nännikorut ja oon meinannu ostaa tuommoiset missä on just tommonen rengas ympärillä, mutten oo raaskinut kun jos ne onkin sitten ihan typerät... Onko ne?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Omasta mielestä ne on ihan supersiistit ja voittaa kaikki tapit mennentullen mutta nuo piikit lähinnä ovat työläät varsinkin pitsiliivien kanssa :s mutta silti käytän :D

      Poista

Jätä ruusu tai risu, toive tai idea. Kaikki luetaan ja huomioidaan