16. joulukuuta 2011

Espanja 2011 vol.2

Edellinen osa kertoi lähinnä mistä oli kyse, eli miksi ja miten pääsimme reissuun ja tämä osa taas kertoo itse lomasta ja meidän ohjelmasta.

Jokainen pari siis suunnitteli yhdelle päivälle ohjelman ja toimi sen päivän ajan oppaana. Mä ja Julia (se blondi jonka kuvia tääläkin vilahtelee) oltiin vastuussa tiistain ohjelmasta, eli hieman oli paineita, sillä päivämme oli ensimmäinen...

Maanantai
Saavumme joskus iltapäivällä Espanjaan Malagaan ja hankkiudumme julkisilla huvilallemme Mijasiin. Huonejaossa ja tavaroiden purkamisessa menee aikaa, mutta illalla kävelemme ihan jäätävän jyrkän mäen ylös Mijasin keskustaan, jotta saamme tehtyä aamupalaostokset 'läheisellä' huolttiksella ja pääsemme ravintolaan syömään.
Ravintolan jälkeen meidän piti palata heti huvilalle, mutta osa porukasta halusi hiemn tutustua espanjalaiseen yöelämään, joten tuli siinä kierrettyä niin sporttibaarit kuin muutkin ennen kuin päästiin nukkumaan. Taino... Mä taisin olla yksi niistä harvoista, jotka meni nukkumaan, sillä suurin osa hieman juhli Espanjaan saapumista.

Tiistai
Nauroin paskasta naurua kun ite heräsin hyvin levänneenä ja muut raahautu krapulassa aamupalapöytään.
Tuona päivä mä siis olin oppaana ja meidän ohjelma oli hyyyyvin rento elikkäs:
  • Kevyt kaupunki-kierros
  • Biitsiä ja shoppailua
  • Bioparc eli sairaan siisti eläintarha
  • Feria eli vielä siistimmät markkinat/festivaalit

Täytyy myöntää et vaikka päivä ei menny ihan putkeen (yks luokkalainen ryöstettiin, aikataulut petti, pari luokkalaista teki katoamistempun..), niin olin ihan älyttömän tyytyväinen, sillä eläintarha oli vähän jotain muuta kuin joku hikinen Korkeasaari ja Feria oli jotain ihan käsittämättömän upeeta.

Keskiviikko
Teimme retken Rondaan, eli seikkaltiin pitkä matka täpötäydessä bussissa vuorille ja voin kertoo, että oli melko jännät paikat jossain kohtaa kun ajellaan kapeeta vuoristotietä ja suoraan vieressä avautuu huima pudotus ja maisemat jopa Afrikkaan asti (jep sieltä näki oikeasti afrikan). Rondassa meillä on myös melko rentoa, eli katseltiin maisemia, nautittiin auringosta, syötiin hyvää ruokaa ja shoppailtiin.
Illalla oli grillibileet ja mä löysin uuden rakkauden: espanjalaiset halvat viinit <3

Aivan vasemmalla kaukana näkyvät vuoret ovat Afrikkaa

Torstai
Suuntana oli Benalmaneda, eli kävimme ihan uskomattoman kokoisella pihakirpputorilla, josta teki paljon ihania ja todella edullisia löytyjä, Sealifessä katselemassa kaloja ja muita önnimönnejä, menimme cable carilla vuorelle, josta avautui komeet maisemat koko Aurinkorannikolla ja siellä oli törkeen hyvä ottaa aurinkoa.
Päivän päätteeksi saimme kölliä hieman biitsillä ja maistella virkistysjuomia.

Perjantai
Kaupunkina oli Malaga, joten tuskin tarvitsee edes kertoa, että luvassa oli biitsiä ja shoppailua! Toki kävimme myös Alcazaban linnoituksella, mutta siinä kuumuudessa ei linnat ja kukkaset kovin paljon kiinnostaneet. Päivän järjestäjinä oli muutama poika, joten kukaan tuskin yllättyy, että meidän oli tarkoitus syödä El Pimpi- nimisessä ravintolassa... Me tyttöjen kanssa keskityttiin kuitenkin olennaiseen eli shoppailuun, italialaisiin jäätelöihin ja viineihin.

Lauantai
Suuntasimme Marbellaan ja kierreltyämme vanhassa kaupungissa, oli suuntana jälleen ostoskatu sekä rantakadun ravintolat, joista oli lyhyt matka (2metriä) rannalla käristämään itseään.
Jälleen kerran osa porukasta halusi käyttää hyväkseen espanjan halpaa hintatasoa alkoholin suhteen, mutta mä keskityin rusketukseen. Kotiuduttuamme illalla, oli tarkoistus lähteä vielä Fuengirolaan katsastamaan oikeaa yöelämää, mutta mukavuudenhalu vei voiton eli jäimme huvilalle viettämään allasbileitä.

Sunnuntai
Krapulainen jengi lähti tutustumaan Mijasiin paremmin, eli ylös vuorelle vaan ja maisemia ihailemaan!
Olisimme käyneet jossain kirkossa vielä korkeammalla vuorella, mutta väsyneen porukan päätöksestä, jäi kiertelyt vanhaan kaupunkiin ja takaisin huvilalle kävelyyn (eli se jäätävän kokoinen mäki jälleen alas).
Viimeinen ilta talossa, eli siivousta ja rikkoutuneiden huonekalujen/esineiden korjausta sekä pakkaamista.
Ilmoilla oli pientä kriisiä, sillä meidän matkalaukkujen painorajana oli 15kg ja jostain kumman syystä shoppaillut vaatteet ja viinakset tuntuivat ylittävän tuon painorajan melko tuntuvasti.

Sänky meni rikki
Maanantai
Herätys klo 00.30, aamupala, klo 01.30 taksilla Malagan lentokentälle, jossa oli aikaa nukkua kylmällä lattialla noin tunnin ajan ennen lentoa.
Kello 12.00 Pirkkalan lentokentällä ja sieltä kotiin nukkumaan ja viettämään syyslomaa <3

Jälleen saa heitellä kysymyksiä jos tulee mieleen :) Viimeisessä osassa ulee sekalainen kokoelma kuvia!

3 kommenttia :

1. äää ei tälläsiä kuvia saa laittaa tänne räntäkelien keskelle! :D tosi kivoja kuvia ja ihanalta matkalta kuulosti :)

2. mistä tunnet mian ja tian?! :O

Jätä ruusu tai risu, toive tai idea. Kaikki luetaan ja huomioidaan